Jaguar F-type R - Duży kot dostaje śmietankę
Usłyszenie ryku wielkiego kota wystarczy, aby większość nerwów zaczęła się szarpać, a kręgosłup mrowić, ale w tym kocie jest coś naprawdę wyjątkowego.
Napędzany przez doładowany 5.0-litrowy silnik V8 o mocy 550PS i 680Nm momentu obrotowego, Jaguar F-Type R osiąga prędkość 0-60mph w około cztery sekundy. Dodanie masywnego dachu oznacza, że F-Type R posiada prawdziwą skorupę typu monocoque, znacznie poprawiając sztywność skrętną. Posiada on również zmodyfikowane zawieszenie. W połączeniu z systemem Torque Vectoring i elektronicznymi systemami aktywnymi Jaguara, elementy te pozwalają na lepsze prowadzenie w zakrętach i prawdopodobnie, więcej emocji dla kierowcy, który odważy się skorzystać z tych regulacji! F-Type R jest bezsprzecznie produktem wyścigowego dziedzictwa Jaguara.
Ten konkretny F-type R został poddany zalewowi opcji modernizacyjnych, w tym węglowo-ceramicznych hamulców, dwudziestocalowych, pięcioramiennych obręczy Storm z satynowym czarnym i polerowanym wykończeniem oraz opon wyczynowych, jak również najbardziej luksusowej kabiny w ofercie. Po niedawnym zakupie tego samochodu, klient chciał zabezpieczyć lakier i felgi, aby zachować jego imponujący wygląd.
Właściciel pojechał swoim F-Type R z Londynu do studia detailingowego UF w Brands Hatch w Kent na zabieg New Car Protection Treatment. Typowa angielska pogoda nie była sprzyjająca i w konsekwencji samochód zebrał w drodze sporą ilość opiłków.
F-Type był bardzo brudny, kiedy dotarł do studia. Podwyższone zanieczyszczenie w Londynie w połączeniu z deszczem stworzyło wyjątkowo paskudną mieszankę opadów, które przywarły do samochodu pozostawiając ziarnisty osad. Gdybyś zaczął myć samochód w takim stanie przy użyciu rękawicy do mycia i wody z mydłem, bez wątpienia pozostawiłbyś na lakierze ślady wirowania. Stosowanie bezdotykowych środków do usuwania tego osadu przed umyciem samochodu chroni lakier przed uszkodzeniem. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Mimo, że ten Jaguar został wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne, które nie wytwarzają opadu żelaza w taki sam sposób jak standardowe hamulce, samochód został poddany obróbce pod kątem zanieczyszczenia żelazem w celu wyeliminowania cząstek zebranych podczas transportu. Następnie, F-Type został dokładnie odtłuszczony przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD, aby usunąć wszelkie pozostałości wosku transportowego pominięte przez dealera oraz tłuste zabrudzenia drogowe zebrane podczas jazdy do Brands Hatch.
Po spłukaniu, F-Type R został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam. Gęsta piana powstaje w wyniku przepuszczenia skoncentrowanego płynu przez lancę Snow Foam Lance za pomocą myjki ciśnieniowej. Nałożona na samochód przywiera nawet do pionowych powierzchni, dociera w ciasne miejsca, unosząc większe cząstki brudu i żwiru z lakieru i zatrzymując je w pianie. Piana może być następnie spłukana, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z powierzchnią. W ten sposób mycie główne staje się znacznie bezpieczniejsze dla lakieru.
Po spłukaniu piany samochód został umyty przy użyciu oddzielnego wiadra do mycia i wiadra do płukania, wyposażonych w osłony przeciwpyłowe, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Nanolex Pure. Pure nie zawiera fosforanów i NTA, ma neutralne pH, jest delikatny, a aktywne środki powierzchniowo czynne zapewniają perfekcyjną czystość lakieru. Po ponownym spłukaniu, podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, aby zapewnić F-Type R ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony przy użyciu ręczników UF Ultra-Soft Microfibre Drying Towels i przeniesiony do studia detailingowego. Tutaj, przy intensywnym oświetleniu, lakier został sprawdzony pod kątem uszkodzeń.
Mimo, że samochód jest nowy, nierzadko na lakierze pojawiają się swirle i zarysowania. Mogą się one pojawić na etapie wykończenia u producenta lub być wynikiem pośpiesznych technik mycia w salonach dealerskich. Jakkolwiek są one poniesione, ważne jest, aby zapewnić, że są one usuwane przed uszczelnieniem, jak, gdy uszczelniacz jest na miejscu szkody jest pod nim i nie może być rozwiązany. W tym przypadku na lakierze było kilka wichrów, które trzeba było usunąć. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Aby udoskonalić lakier i zapewnić wysoki połysk Jaguar F-Type został lekko wypolerowany maszynowo przy użyciu polerki obrotowej FLEX PE14-2 i Menzerna Super Finish Plus 3800 z 3M PERFECT-IT III Yellow Polishing Pad. Następnie samochód był gotowy do zabezpieczenia.
Różne produkty ochronne nadają się do różnych zastosowań - na przykład woski na bazie carnauby zapewniają niesamowicie głęboki, mokry połysk z ciepłym blaskiem, który wygląda fantastycznie, ale ponieważ są produktem naturalnym, są mniej odporne na odpadanie i zanieczyszczenia. W związku z tym zalecamy je zazwyczaj do samochodów wystawowych lub używanych sporadycznie. W przypadku samochodów, które będą codziennie narażone na działanie czynników atmosferycznych, zwłaszcza w zanieczyszczonych środowiskach, takich jak duże miasta, niezmiennie zalecamy nanoceramiczne uszczelniacze ze względu na ich zwiększoną odporność na skrajne pH i odporność na zmywanie. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
W tym przypadku, jako główne zabezpieczenie wybrano Kamikaze Collection ISM Hydrocarbon Coat. Ten uszczelniacz łączy optycznie przejrzyste węglowodory z elementami powłoki ceramicznej, aby zapewnić wysoki połysk i długotrwałe działanie, zapewniając ochronę lakieru, która utrzymuje się do 24 miesięcy. Aby zwiększyć połysk i wydajność hydrofobową, po utwardzeniu ISM, na wierzch nałożono hybrydowy wosk Infinity Wax z kolekcji Kamikaze. Infinity Wax Hybrid łączy w sobie elementy ceramiczne dla dodatkowej ochrony oraz wysokiej jakości carnaubę dla uzyskania charakterystycznego, cukierkowego połysku.
Funkcja hydrofobowa każdego uszczelniacza jest ważnym czynnikiem umożliwiającym odpychanie brudu i oleju - oznacza to, że zanieczyszczenia nie przylegają tak łatwo do powierzchni - dzięki czemu jest ona łatwiejsza do umycia. Zmniejszając potrzebę tarcia podczas mycia lakieru rękawicą myjącą, pomagasz zapobiegać powstawaniu smug spowodowanych myciem, a także sprawiasz, że samochód dłużej pozostaje czysty. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Szyby zostały pokryte warstwą lakieru Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Tworzy ona hydrofobową barierę dla szyb, zachęcając wodę deszczową do gromadzenia się w miejscu kontaktu i umożliwiając jej łatwe odprowadzanie, nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością.
Koła zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ten odporny na wysoką temperaturę nanoceramiczny uszczelniacz nie ulega spaleniu, gdy koła są gorące i hamuje przywieranie brudu i olejów do zabezpieczonej powierzchni. Końcówki wydechu zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq M1 All Metal Polish, a następnie zabezpieczone C5, aby zapobiec gromadzeniu się sadzy. Opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który zapewnia długotrwały, naturalny, satynowy połysk.
VElektroniczne kluczyki samochodowe, zwane także pilotami, są przydatne do sterowania drzwiami, bagażnikiem i alarmem, a nawet do zdalnego uruchamiania samochodu na odległość. Jak każde inne urządzenie elektroniczne, breloki te mogą po pewnym czasie działać nieprawidłowo, zazwyczaj z...
VPowodów, dla których chcesz przechowywać swój samochód przez dłuższy czas, może być wiele, ale najczęstszym z nich jest prawdopodobnie przechowywanie klasycznych samochodów w zimie. Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś, aby się stało, jest znalezienie uszkodzeń na samochodzie, gdy...
VOd samochodów marki Honda po ciężarówki GMC, układy kierownicze z 4 kołami skrętnymi są oferowane w samochodach osobowych, ciężarowych i SUV-ach na całym świecie. Układ kierowniczy wszystkich kół nie jest czymś nowym, ale w ostatnich latach wydaje się być coraz bardziej popularny...