21 maja 2021 Udostępnij

Jaguar F-type R - Duży kot dostaje śmietankę

Usłyszenie ryku wielkiego kota wystarczy, aby większość nerwów zaczęła się szarpać, a kręgosłup mrowić, ale w tym kocie jest coś naprawdę wyjątkowego.

Napędzany przez doładowany 5.0-litrowy silnik V8 o mocy 550PS i 680Nm momentu obrotowego, Jaguar F-Type R osiąga prędkość 0-60mph w około cztery sekundy. Dodanie masywnego dachu oznacza, że F-Type R posiada prawdziwą skorupę typu monocoque, znacznie poprawiając sztywność skrętną. Posiada on również zmodyfikowane zawieszenie. W połączeniu z systemem Torque Vectoring i elektronicznymi systemami aktywnymi Jaguara, elementy te pozwalają na lepsze prowadzenie w zakrętach i prawdopodobnie, więcej emocji dla kierowcy, który odważy się skorzystać z tych regulacji! F-Type R jest bezsprzecznie produktem wyścigowego dziedzictwa Jaguara.

Ten konkretny F-type R został poddany zalewowi opcji modernizacyjnych, w tym węglowo-ceramicznych hamulców, dwudziestocalowych, pięcioramiennych obręczy Storm z satynowym czarnym i polerowanym wykończeniem oraz opon wyczynowych, jak również najbardziej luksusowej kabiny w ofercie. Po niedawnym zakupie tego samochodu, klient chciał zabezpieczyć lakier i felgi, aby zachować jego imponujący wygląd.

Właściciel pojechał swoim F-Type R z Londynu do studia detailingowego UF w Brands Hatch w Kent na zabieg New Car Protection Treatment. Typowa angielska pogoda nie była sprzyjająca i w konsekwencji samochód zebrał w drodze sporą ilość opiłków.

F-Type był bardzo brudny, kiedy dotarł do studia. Podwyższone zanieczyszczenie w Londynie w połączeniu z deszczem stworzyło wyjątkowo paskudną mieszankę opadów, które przywarły do samochodu pozostawiając ziarnisty osad. Gdybyś zaczął myć samochód w takim stanie przy użyciu rękawicy do mycia i wody z mydłem, bez wątpienia pozostawiłbyś na lakierze ślady wirowania. Stosowanie bezdotykowych środków do usuwania tego osadu przed umyciem samochodu chroni lakier przed uszkodzeniem. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Mimo, że ten Jaguar został wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne, które nie wytwarzają opadu żelaza w taki sam sposób jak standardowe hamulce, samochód został poddany obróbce pod kątem zanieczyszczenia żelazem w celu wyeliminowania cząstek zebranych podczas transportu. Następnie, F-Type został dokładnie odtłuszczony przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD, aby usunąć wszelkie pozostałości wosku transportowego pominięte przez dealera oraz tłuste zabrudzenia drogowe zebrane podczas jazdy do Brands Hatch.

jaguar

Po spłukaniu, F-Type R został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam. Gęsta piana powstaje w wyniku przepuszczenia skoncentrowanego płynu przez lancę Snow Foam Lance za pomocą myjki ciśnieniowej. Nałożona na samochód przywiera nawet do pionowych powierzchni, dociera w ciasne miejsca, unosząc większe cząstki brudu i żwiru z lakieru i zatrzymując je w pianie. Piana może być następnie spłukana, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z powierzchnią. W ten sposób mycie główne staje się znacznie bezpieczniejsze dla lakieru.

Po spłukaniu piany samochód został umyty przy użyciu oddzielnego wiadra do mycia i wiadra do płukania, wyposażonych w osłony przeciwpyłowe, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Nanolex Pure. Pure nie zawiera fosforanów i NTA, ma neutralne pH, jest delikatny, a aktywne środki powierzchniowo czynne zapewniają perfekcyjną czystość lakieru. Po ponownym spłukaniu, podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, aby zapewnić F-Type R ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony przy użyciu ręczników UF Ultra-Soft Microfibre Drying Towels i przeniesiony do studia detailingowego. Tutaj, przy intensywnym oświetleniu, lakier został sprawdzony pod kątem uszkodzeń.

Mimo, że samochód jest nowy, nierzadko na lakierze pojawiają się swirle i zarysowania. Mogą się one pojawić na etapie wykończenia u producenta lub być wynikiem pośpiesznych technik mycia w salonach dealerskich. Jakkolwiek są one poniesione, ważne jest, aby zapewnić, że są one usuwane przed uszczelnieniem, jak, gdy uszczelniacz jest na miejscu szkody jest pod nim i nie może być rozwiązany. W tym przypadku na lakierze było kilka wichrów, które trzeba było usunąć. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Aby udoskonalić lakier i zapewnić wysoki połysk Jaguar F-Type został lekko wypolerowany maszynowo przy użyciu polerki obrotowej FLEX PE14-2 i Menzerna Super Finish Plus 3800 z 3M PERFECT-IT III Yellow Polishing Pad. Następnie samochód był gotowy do zabezpieczenia.

Różne produkty ochronne nadają się do różnych zastosowań - na przykład woski na bazie carnauby zapewniają niesamowicie głęboki, mokry połysk z ciepłym blaskiem, który wygląda fantastycznie, ale ponieważ są produktem naturalnym, są mniej odporne na odpadanie i zanieczyszczenia. W związku z tym zalecamy je zazwyczaj do samochodów wystawowych lub używanych sporadycznie. W przypadku samochodów, które będą codziennie narażone na działanie czynników atmosferycznych, zwłaszcza w zanieczyszczonych środowiskach, takich jak duże miasta, niezmiennie zalecamy nanoceramiczne uszczelniacze ze względu na ich zwiększoną odporność na skrajne pH i odporność na zmywanie. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

W tym przypadku, jako główne zabezpieczenie wybrano Kamikaze Collection ISM Hydrocarbon Coat. Ten uszczelniacz łączy optycznie przejrzyste węglowodory z elementami powłoki ceramicznej, aby zapewnić wysoki połysk i długotrwałe działanie, zapewniając ochronę lakieru, która utrzymuje się do 24 miesięcy. Aby zwiększyć połysk i wydajność hydrofobową, po utwardzeniu ISM, na wierzch nałożono hybrydowy wosk Infinity Wax z kolekcji Kamikaze. Infinity Wax Hybrid łączy w sobie elementy ceramiczne dla dodatkowej ochrony oraz wysokiej jakości carnaubę dla uzyskania charakterystycznego, cukierkowego połysku.

Funkcja hydrofobowa każdego uszczelniacza jest ważnym czynnikiem umożliwiającym odpychanie brudu i oleju - oznacza to, że zanieczyszczenia nie przylegają tak łatwo do powierzchni - dzięki czemu jest ona łatwiejsza do umycia. Zmniejszając potrzebę tarcia podczas mycia lakieru rękawicą myjącą, pomagasz zapobiegać powstawaniu smug spowodowanych myciem, a także sprawiasz, że samochód dłużej pozostaje czysty. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Szyby zostały pokryte warstwą lakieru Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Tworzy ona hydrofobową barierę dla szyb, zachęcając wodę deszczową do gromadzenia się w miejscu kontaktu i umożliwiając jej łatwe odprowadzanie, nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością.

Koła zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ten odporny na wysoką temperaturę nanoceramiczny uszczelniacz nie ulega spaleniu, gdy koła są gorące i hamuje przywieranie brudu i olejów do zabezpieczonej powierzchni. Końcówki wydechu zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq M1 All Metal Polish, a następnie zabezpieczone C5, aby zapobiec gromadzeniu się sadzy. Opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który zapewnia długotrwały, naturalny, satynowy połysk.

 

E-pisanieprac.pl