13 maja 2021 Udostępnij

Audi A6 TDi Quattro S-Line wygląda lepiej niż nowy z ochroną 3D!

Kolekcjonowanie nowego samochodu jest jedną z tych prostych przyjemności w życiu. Zupełnie nowy, nietknięty i nieskażony przez nikogo innego, możesz poczuć podekscytowanie i oczekiwanie emanujące z każdego otworu wentylacyjnego, szprychy i kratki wentylacyjnej, wraz z niepowtarzalnym zapachem "nowego samochodu". Zachowanie wrażenia nowości jest celem właściciela nowego samochodu, dlatego też coraz większą popularnością cieszą się zabiegi ochronne dla nowych samochodów.

Nowy samochód stanowi znaczącą inwestycję finansową, a w dzisiejszych czasach klienci zmieniają swoje samochody częściej niż kiedykolwiek. W związku z tym, mimo początkowego dreszczyku emocji związanego z odbiorem zupełnie nowego samochodu, klienci skupiają się również na zachowaniu jego wyglądu, tak aby w momencie sprzedaży zachował on swoją maksymalną wartość przy odsprzedaży. Coraz częściej klienci doceniają korzyści płynące z ochrony swojej inwestycji już od momentu odbioru samochodu. - Jez Gilman, Dyrektor Zarządzający, UF

Audi to marka będąca synonimem jakości, technologii i innowacji, a model A6 podkreśla to w sposób niezwykle subtelny. Solidnie zbudowany, innowacyjnie zaprojektowany, silnik wysokoprężny pracuje cicho, dostarczając 190 KM mocy, przenoszonej przez wydajną, 7-biegową skrzynię biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Direkt-Schalt-Getriebe w języku ojczystym), powszechnie znaną jako DSG. Sterowana elektronicznie, dwusprzęgłowa, wielowahaczowa skrzynia manualna rezygnuje z konwencjonalnego pedału sprzęgła - uwalniając stopę na trochę stukania palcami w imponujący system rozrywki samochodowej.

detailing

Model S-Line posiada kilka detali, które w niewielkim stopniu wskazują na jego wzmocniony rodowód: Przedni i tylny zderzak S-Line, boczne kratki wentylacyjne i progi boczne S-Line oraz plakietki S-Line na przednich błotnikach, a także przedni spojler w kolorze Platinum Grey i wkładka dyfuzora. We wnętrzu lekkie akcenty S-Line można dostrzec w fotelach wykończonych czarną skórą Valcona z wytłoczonym logo S-Line, wstawkami ze szczotkowanego, matowego aluminium, listwami progowymi z logo S-Line oraz listwami wstawek drzwiowych z Alcantary. Subtelne akcenty, które dopełniają całości eleganckiego, stonowanego wyglądu.

Zgodnie z radą otrzymaną od UF, właściciel tego A6 poprosił dealera, aby nie mył i nie polerował samochodu przed odbiorem.

Zazwyczaj dealerzy zlecają przygotowanie samochodów, dysponując ograniczonym budżetem i niewielką ilością czasu na wykonanie prac. W rezultacie nowe samochody nie zawsze otrzymują dużo uwagi i troski, co niestety może prowadzić do porysowania i zawirowania lakieru. Aby tego uniknąć, preferowane jest, aby samochód został dostarczony bezpośrednio do jednej z pracowni UF w stanie nieprzygotowanym. W ten sposób możemy kontrolować proces od początku do końca, zapewniając prawidłową konserwację lakieru. - Matt Back, UF Detailing Studio

Używając Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover, karoseria i koła zostały oczyszczone z zanieczyszczeń żelazem. Tył 18-calowych, pięcioramiennych felg został dokładnie wyczyszczony przy użyciu Wheel Woolies, szczotek o długich rączkach dostępnych w różnych rozmiarach, które można przełożyć przez szprychy, aby wyczyścić tylną część obręczy.

Zanieczyszczenia żelazem nie są rzadkością w przypadku nowych samochodów. Zwykle zbierają się one podczas transportu do dilera, ponieważ często część podróży odbywa się koleją, a więc samochody mogą być przechowywane na bocznicach kolejowych. Kiedy pociągi hamują, małe odłamki gorącego metalu z kół, szyn i systemów hamulcowych unoszą się w powietrzu i przyczepiają się do każdej powierzchni, z którą mają kontakt - często są to właśnie nowe samochody, które są transportowane! Metalowe odłamki mogą być trudne do usunięcia, a pocieranie ich rękawicą do mycia to zły pomysł - są ostre i jeśli je usuniesz, będziesz pocierać nimi o lakier. Lepszym rozwiązaniem jest użycie środka do usuwania zanieczyszczeń żelaznych: spryskaj nim lakier, pozwól mu osiąść, aby mógł zadziałać na cząsteczki, a następnie spłucz wszystko. Jest to o wiele bezpieczniejsza alternatywa, ale jest to krok często pomijany przez dealerów kontraktujących usługi valeters. - Matt Back, UF Detailing Studio

Następnie A6 zostało poddane działaniu Bilt-Hamber Surfex HD, roztworu odtłuszczającego, który usuwa pozostałości oleju, odpryski oleju napędowego i brud drogowy. Szczególną uwagę zwrócono na naturalne pułapki, takie jak klamki drzwi, okolice kratki i listew.

Następnie zastosowano Nanolex Bug Remover, a potem Nanolex Tar Remover, aby rozpuścić wszystkie organiczne i nieorganiczne lepkie zanieczyszczenia. W ten sposób została całkowicie usunięta warstwa ochronnego wosku transportowego.

Przed transportem samochody są traktowane inhibitorami rdzy na bazie smaru, a na niektórych obszarach nakłada się wosk ochronny lub taśmę. Wszystkie te elementy pozostawiają tłuste lub lepkie pozostałości, które zachęcają inne zanieczyszczenia do przylegania do nich. Konieczne jest usunięcie tych elementów, aby uszczelniacz prawidłowo połączył się z lakierem. - Matt Back, UF Detailing Studio

Ostatnim etapem dekontaminacji było nałożenie piany Ultimate Snow Foam w celu usunięcia wszelkich pozostałych dużych cząstek brudu i żwiru ze wszystkich zakamarków.

Samochód został spłukany, a następnie poddany pełnemu myciu przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Nanolex Pure.

Przy stosowaniu szamponu ważne jest, aby wybrać taki, który spłukuje się całkowicie, nie pozostawiając żadnych pozostałości. Pozostałości zakłócają zdolność uszczelniacza do wiązania i dlatego nie będzie on działał skutecznie lub nie będzie trwał tak długo, jak powinien. - Matt Back, UF Detailing Studio

Po spłukaniu, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża, aby dać samochodowi ostatnie płukanie czystą wodą, zanim został osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry i wprowadzony do studia detailingowego. Tutaj miejsca, w których gromadzi się woda, takie jak okolice plakietek, grilla i listew ozdobnych, zostały dokładnie osuszone przy użyciu dmuchawy powietrza.

Następnie lakier został sprawdzony pod intensywnym oświetleniem pod kątem śladów swirli, zadrapań lub innych uszkodzeń. W przypadku ich braku, panele zostały ręcznie wypolerowane przy użyciu środka Menzerna Super Finish Plus 3800, aby zwiększyć odbijanie światła przez głęboko czerwony lakier. Następnie, aby upewnić się, że nie pozostały żadne pozostałości, panele zostały przygotowane przy użyciu Nanolex EX Residue Remover przed nałożeniem uszczelniacza Nanolex Si3D HD*.

Si3D HD jest najnowszym, opartym na nanotechnologii uszczelniaczem firmy Nanolex. Działa on inaczej niż inne szczeliwa, ponieważ tworzy grubą matrycę ochronną. Cząsteczki tworzące matrycę faktycznie unoszą się, tworząc trójwymiarową powłokę z mikroskopijnymi "włoskami". Podobnie jak małe włoski na liściach roślin zachęcają wodę do gromadzenia się, tak "włoski" Si odpychają brudną wodę i inne zanieczyszczenia. Jest to bardzo skuteczne, wymagana jest tylko jedna warstwa. W rzeczywistości jest tak skuteczny, że nawet kolejna warstwa Si3D się do niego nie przyklei! - Matt Back, UF Detailing Studio

Podczas gdy powłoka Si3D HD utwardzała się, zwrócono uwagę na inne podłoża w pojeździe.

New Car Protection to nie tylko ochrona lakieru - ochrona obejmuje również inne obszary, takie jak koła i inne elementy metalowe, takie jak końcówki wydechu i plakietki, a także plastikowe elementy wykończeniowe i szyby. Nowe samochody zyskują na ochronie wnętrza przed przypadkowymi rozlaniami i plamami. - Matt Back, UF Detailing Studio

Skóra we wnętrzu została zabezpieczona przy użyciu Gtechniq L1 AB Leather Guard, nanopowłoki chroniącej przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV, co jest kluczowym problemem w przypadku czarnej skóry. Leather Guard nie pozostawia tłustych śladów, lecz tworzy warstwę ochronną, która odpycha kurz i pomaga zapobiegać plamom z rozlanych płynów. Oznaczenie "AB" wskazuje, że ma działanie antybakteryjne, pozostawiając trwałą warstwę zabijającą zarazki. Idealnie nadaje się do powstrzymywania niepożądanych zapachów, które mogą powstawać w wyniku rozkładu materii organicznej przez bakterie.

Szyby zostały uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, powłoki hydrofobowej, która odpycha wodę deszczową i zapobiega agresywnemu przyleganiu śniegu i lodu do szyby. Dzięki temu jazda staje się mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych, a także ułatwia wczesny start w mroźne poranki!

Plastikowe elementy wykończeniowe zostały pokryte Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer, powłoką opartą na nanotechnologii, która tworzy chemiczne wiązanie z plastikiem i zapewnia wytrzymałą powłokę chroniącą przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV. Ponieważ jest hydrofobowa, nie zmywa się ani nie pozostawia smug podczas deszczu lub cotygodniowego mycia. W rzeczywistości, jedna aplikacja może wystarczyć nawet na dwa lata.

Dowiedz się więcej na http://ecoparts.pl/.

E-pisanieprac.pl