11 maja 2021 Udostępnij

BMW Coupe otrzymuje ochronę wymiarową Nanolex Si3

M4 Coupe to najnowsza propozycja BMW napędzana adrenaliną, zastępująca M3 jako 2-drzwiowy samochód wyczynowy dla tych, którzy szukają wyjątkowych emocji M Sport. Przy masie nieco poniżej 1500 kg jest niewiarygodnie lekkie, co daje nowemu sześciocylindrowemu silnikowi benzynowemu M 'TwinPower' Turbo o mocy 431 KM możliwość rozpędzenia go od 0-62 mph w około 4,2 sekundy. Aby osiągnąć taką masę pomimo zwiększonej długości, BMW skonstruowało wał napędowy z włókna węglowego, półosie drążone, dach i wał wyjściowy z włókna węglowego, aluminiową maskę, błotniki i elementy zawieszenia oraz kompozytową klapę bagażnika. Aby dodatkowo obniżyć masę, turbo uzyskano dzięki połączeniu mocy z dwóch małych turbosprężarek typu single-scroll, co pozwoliło utrzymać niską masę, utrzymać niską emisję spalin, a jednocześnie zapewnić wystarczający moment obrotowy, aby wyeliminować typowe opóźnienia. Dźwięk silnika pompowanego przez głośniki do kabiny pomaga utrzymać przyspieszone bicie serca!

To zupełnie nowe BMW M4 przybyło do Ultimate Detailing Studio po odebraniu go od dealera w ramach przygotowań do zabiegu New Car Protection Treatment. Wstępna inspekcja ujawniła lepką pozostałość po ochronnym wosku transportowym, która przyciągnęła sporą ilość pozostałości po jeździe i opadów środowiskowych. Należało się tym zająć przed rozpoczęciem prac.

Pierwszym krokiem było zastosowanie Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover na karoserii i felgach. Środek ten działa na zanieczyszczenia żelazne, które mogły zostać zebrane podczas transportu z fabryki do dealera lub w wyniku rozdrobnienia klocków hamulcowych pod ciśnieniem. Wheel Cleaner & Iron Remover w kontakcie z cząsteczkami żelaza zmienia kolor na głęboki fioletowy, kurczy je, zrywając wiązania z podłożem i umożliwiając ich swobodne spłukanie.

Używam myjki ciśnieniowej Kranzle 1152 TST, aby spłukać wszystkie ślady produktu i naprawdę dobrze przedmuchać spód nadkoli, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, które mogły się tam zgromadzić. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Następnie na M4 zastosowano Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, aby rozpuścić wszelkie pozostałości wosku transportowego. Następnie zastosowano Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząsteczki brudu i żwiru. Wysokopieniący charakter produktu pozwala mu dostać się pod zanieczyszczenia, unosząc je z powierzchni lakieru i zatrzymując w pianie. Następnie można je spłukać bez narażania lakieru na niepotrzebny kontakt. Tego typu bezdotykowe mycie wstępne pomaga zapobiegać powstawaniu rys i swirli podczas procesu mycia, a mimo to jest często pomijanym etapem w wielu salonach samochodowych.

bmw

Na koniec M4 został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Nanolex Pure. Po wypłukaniu piany, M4 został poddany ostatecznemu płukaniu czystą wodą przy użyciu filtra Aqua Gleam De-ionising Water Filter. Filtr ten neutralizuje zanieczyszczenia znajdujące się w wodzie wodociągowej związane z powstawaniem białych plam. Używając miękkich ręczników, M4 został wysuszony i przeniesiony do studia detailingowego w celu dokładnej inspekcji przy intensywnym oświetleniu.

Pistolet 3M Sun Gun ujawnił smugi buforu po jednej stronie samochodu. Ktoś wyraźnie próbował usunąć niedoskonałości z paneli, ale użył zbyt agresywnej kombinacji padu i mieszanki, a następnie nie udało mu się jej dopracować. W rezultacie powstał ten niezwykły efekt rozmazania i zeszklenia. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Do usunięcia śladów po buforze użyto polerki rotacyjnej FLEX PE14-2-150 z wysokowydajną mieszanką SCHOLL Concepts S17+ na padzie polerskim Flexipads Coolshine Red. Następnie lakier został uszlachetniony przy użyciu SCHOLL Concepts S40 Anti-Swirl Compound i Flexipads Soft-Buff Black Finishing Pad, aby uzyskać perfekcyjne wykończenie na wysoki połysk.

Aby przygotować lakier i felgi do nałożenia warstw uszczelniających, zostały one najpierw oczyszczone przy użyciu Nanolex EX Residue Remover. Dzięki temu podłoże jest całkowicie pozbawione olejów, wypełniaczy, resztek pasty polerskiej i silikonów, co pozwala uszczelniaczowi związać się bezpośrednio z podłożem. Dzięki temu jest on mocniejszy i bardziej wytrzymały. Następnie w celu ochrony wykończenia zastosowano Nanolex Si3D.

Si3D to najnowszy uszczelniacz Nanolex oparty na nanotechnologii. Składa się on z krzemionki, azotu, wodoru i związków organicznych, które tworzą hydrofobową, elastyczną, usieciowaną matrycę ochronną na obrabianej powierzchni.

Nazwaliśmy ten nowy uszczelniacz Nanolex Si3D, ponieważ cząsteczki po odparowaniu rozpuszczalników faktycznie tworzą trójwymiarową sieć na powierzchni obrabianego podłoża. Dzięki temu Si3D jest grubszy niż podobne powłoki oparte na nanotechnologii, co nadaje mu bardziej zdefiniowaną, trójwymiarową formę. - Florian Kessler, dyrektor zarządzający, Nanolex Car Care

Si3D można nakładać warstwami, uzyskując do 9H twardości ochronnej dla lakierów bezbarwnych. 90% zawartego rozpuszczalnika ulatnia się w ciągu pierwszych 24 godzin od aplikacji, dzięki czemu powłoka szybko się utwardza. Pozostałe 10% odparowuje w ciągu tygodnia, pozostawiając w pełni utwardzoną, twardą i trwałą warstwę, odporną na działanie silnych kwasów i alkalicznych środków czyszczących. Powierzchnie poddane obróbce stają się niewiarygodnie śliskie w dotyku, odpychając brud i zanieczyszczenia oraz sprawiając, że cotygodniowe mycie staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Si3D zapewnia wspaniały poziom połysku i odbicia światła - szczególnie w przypadku tego dość ciemnego koloru! Uszczelniacz w rzeczywistości pogłębia naturalne pigmenty lakieru, dzięki czemu kolor staje się jeszcze głębszy i bardziej błyszczący. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Diamentowo szlifowane felgi zostały zabezpieczone przy użyciu Nanolex Si3D, a szyby uszczelniono przy użyciu Nanolex Urban Glass Sealant, który tworzy przezroczystą, hydrofobową barierę ochronną na szybach, zachęcając wodę deszczową do gromadzenia się i spływania podczas jazdy z mniejszą prędkością.

 

E-pisanieprac.pl