2 kwietnia 2021 Udostępnij

Audi A3 Sportback 2.0 TDi S-Line - Ochrona nowego samochodu

Audi A3 jest popularnym modelem od czasu jego premiery w 1996 roku. Najnowsza wersja jest o 58 mm dłuższa od swojego poprzednika i wyposażona w nowe podwozie MBQ, dzięki czemu jest lżejsza i lepiej prowadzi się na zakrętach. W połączeniu z bardziej bezpośrednim wyczuciem układu kierowniczego oraz zmodernizowanym, bardziej wyrafinowanym wnętrzem, Audi A3 Sportback jest idealną hybrydą komfortu, praktyczności i dobrej zabawy!

Klient przywiózł swoje nowe A3 Sportback 2.0 TDi S-Line do Ultimate Detailing Studio na zabieg New Car Protection Treatment. Nasz klient, który jest inżynierem obsługi technicznej samolotów w British Airways, jest szczególnie uważny na szczegóły i z chęcią obserwował proces detailingu od początku do końca.

Nieczęsto zdarza się, że klienci chcą zostać i obserwować proces detailingu. To była przyjemność mieć możliwość pokazania komuś o tak wnikliwym spojrzeniu na szczegóły, jak dbamy o samochody i oczywiście zawsze miło jest zrobić wrażenie na profesjonaliście, którego własna praca również wymaga dokładności i perfekcji!

Od samego początku klient zażyczył sobie produkty Gtechniq, w tym nowy uszczelniacz Crystal Serum 9H, dostępny tylko u akredytowanych detailerów Gtechniq.

Crystal Serum jest niezwykle odporny na działanie chemikaliów o wysokim lub niskim pH, a także jest wysoce odporny na zawirowania. Te właściwości zapewniają fantastyczną ochronę dla pojazdu, ale oznacza to, że produkt wymaga profesjonalnej aplikacji, aby zapewnić prawidłowe położenie warstwy.

Jak zawsze, zabieg rozpoczął się od nałożenia Bilt-Hamber Korrosol, preparatu usuwającego opady żelaza, którego działanie polega na obkurczaniu związanych cząsteczek, powodując ich odpadanie od karoserii i kół. Formuła Korrosolu zmienia kolor, dzięki czemu łatwo jest dostrzec obszary, na których działa.

audi

Koła zostały następnie umyte przy użyciu Valet PRO Bilberry Wheel Cleaner oraz Wheel Woolies, aby dostać się pomiędzy szprychy. Następnym krokiem było dokładne odtłuszczenie kół i karoserii przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD. Środek ten został rozpylony na cały pojazd i pozostawiony na kilka minut, a następnie spłukany przy użyciu myjki ciśnieniowej. Na ostatnim etapie mycia wstępnego samochód został pokryty pianą Ultimate Snow Foam w celu usunięcia pozostałych większych cząstek brudu i żwiru, aby zapobiec ich wplątywaniu się w rękawice podczas mycia i powstawaniu zarysowań.

Po spłukaniu piany Ultimate Snow Foam samochód został dokładnie umyty metodą dwóch wiader, przy użyciu maty Microfibre Madness Incredimitt i Gtechniq G-Wash. Oczyszczony i wypłukany samochód został poddany ostatecznemu płukaniu przy użyciu filtra Aqua Gleam De-Ionising Water Filter. Filtry te neutralizują zanieczyszczenia w wodzie, które powodują powstawanie plam i pomagają pozostawić lśniące wykończenie na lakierze. Następnie A3 został dokładnie osuszony przy użyciu ręcznika osuszającego z mikrofibry Gtechniq Zero Scratch.

Aby upewnić się, że żadne zanieczyszczenia nie pozostały związane z lakierem, cały samochód został oczyszczony przy użyciu Bilt-Hamber Auto-Clay Original, a następnie lekko wypolerowany maszynowo przy użyciu polerki obrotowej FLEX PE14-2-150 i Gtechniq P1 Nano-Composite Polish.

Lakier był w naprawdę dobrym stanie, więc użyłem 3M Black High Gloss Polishing Pad, który jest bardzo miękki z P1 Gtechniq. Zawarte w P1 nano-ścierniwa usuwają drobne skazy bez konieczności późniejszego wygładzania. Pozostawia również wysoki połysk na lakierze.

Aby przygotować lakier i koła do nałożenia uszczelniacza, Audi A3 zostało najpierw przetarte środkiem do usuwania pozostałości po powolnym odparowywaniu Gtechniq Panel Wipe. Usuwa to pozostałości po polerowaniu i pozwala uszczelniaczowi z powłoką nanoszklaną utworzyć maksymalną możliwą liczbę wiązań z podłożem.

Bardzo ważne jest, aby upewnić się, że wszystko, co ma być uszczelnione, jest tak czyste, jak to tylko możliwe, aby zagwarantować długą żywotność uszczelniacza. Jak w przypadku większości rzeczy w życiu - przygotowanie jest absolutnie kluczowe dla końcowego rezultatu!

Ostatnim etapem było nałożenie na karoserię powłoki Gtechniq Crystal Serum 9H Coating. Crystal Serum nie tylko zapewnia doskonały poziom ochrony przed solą drogową, promieniowaniem UV i brudem drogowym, ale również pozostawia bardzo wysoki poziom połysku.

Crystal Serum zostało nałożone na A3 przy użyciu bawełnianych aplikatorów Nanolex, a następnie wypolerowane przy użyciu włókniny polerskiej UF Microfibre Buffing Fleece.

W oczekiwaniu na utwardzenie się Crystal Sealant wszystkie szyby zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq G6 Perfect Glass, a następnie uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, powłoki, która zachęca wodę deszczową do gromadzenia się i spływania podczas jazdy w deszczowych warunkach. Pomaga ona również w rozpraszaniu śniegu i śniegu z deszczem oraz zapobiega mocnemu przyleganiu lodu do szyb.

Zewnętrzne elementy wykończeniowe zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer, aby zapobiec blaknięciu pod wpływem promieniowania UV. Następnie uwagę zwrócono na wnętrze. W połowie ze skóry i w połowie z tkaniny, skóra została zabezpieczona powłoką odporną na ścieranie Gtechniq L1 Leather Coat.

Tkaninowe części siedzeń, poszycie dachu i dywany zostały pokryte powłoką Gtechniq I1 Smart Fabric Coat, która odpycha wodę i zapobiega powstawaniu plam z rozlanych napojów, żywności itp. Deska rozdzielcza została pokryta Gtechniq C6 Matte Dash, powłoką chroniącą przed promieniowaniem UV, która pozostawia subtelny, antystatyczny połysk.

Na koniec felgi zostały pokryte warstwą Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, nanopowłoką o wysokiej odporności na temperaturę, która aktywnie odpycha brud, wodę i pył hamulcowy - ponieważ pył hamulcowy jest potencjalnie bardzo szkodliwy dla felg, ta powłoka jest absolutną koniecznością dla każdego, kto stara się utrzymać swój samochód w jak najlepszym stanie.

Efekt końcowy był oszałamiający - lakier był bardzo odblaskowy i każdy centymetr A3 lśnił.

E-pisanieprac.pl