
Polerowanie mechaniczne auta – jak robić to poprawnie? Część druga
Gdy urządzenie mamy już wybrane, należy zaopatrzyć się w odpowiednie pady polerskie oraz pasty. Znaczenie tych drugich jest wyjątkowe ponieważ dostępne są zarówno te lekko, jak i mocno ścieralne. Pierwszy raz lepiej postawić na pasty charakteryzujące się mniejszą ścieralnością. Dokładnie taką samą klasyfikację mają pady. W ich przypadku stopień ścieralności ma także bardzo duże znaczenie. Pady mogą być również dobierane do konkretnego zadania. Początkowo warto kupić kilka z nich. Wówczas można samodzielnie sprawdzić, który z nich lepiej nam odpowiada i co każdy z nich jest w stanie zrobić. W przypadku polerek orbitalnych używanie padów wełnianych jest niezalecane.
Jeżeli mówimy o pastach, to najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na początku na te lekko ścierne. Obecnie w sprzedaży znaleźć można mnóstwo różnego rodzaju past. Każdy ma więc szansę znaleźć taką, która idealnie pasuje do jego indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań.
Jeśli pierwsze polerowanie mamy już za sobą i pierwszy kontakt z polerką postrzegamy jako udany, możemy następnym razem postawić na pastę charakteryzującą się większą agresywnością.
Pady i pasty – odpowiednio dobrane są kluczem do sukcesu
Zanim przystąpimy do polerowania samochodu musimy pamiętać o tym, aby dokładnie go umyć, a następnie osuszyć. Karoserię warto również przetrzeć specjalną glinką, która skutecznie usuwa nawet drobne zanieczyszczenia. Trzeba bowiem pamiętać, że podczas późniejszej pracy z polerką mogą one okazać się naprawdę kłopotliwe.
Warto także zadbać o zabezpieczenie elementów chromowanych, plastikowych oraz wykonanych z gumy uszczelek. Dlaczego? Usunięcie z nich zaschniętej pasty jest bardzo trudne. Wystawienie jej na działanie polerki może również zakończyć się ich zniszczeniem.
Dobrym rozwiązaniem jest robienie pierwszych prób w miejscach, które są mało widoczne i niewielkimi obszarami kierować się do przodu. Polerowanie automatyczne daje w wielu wypadkach fantastyczny efekt, ale zawsze powinno być wykonywane z niezwykłą dokładnością oraz cierpliwością. Po polerce lakier zawsze powinien być zabezpieczony warstwą wosku.
Skuteczna ochrona samochodu przed pełnym słońcem
V Bez względu na to, czy mamy do czynienia z ludźmi, czy z samochodami, jednego możemy być pewni – letnie słońce zdecydowanie im nie służy. Jeśli lakier samochodowy jest zbyt długo wystawiany na jego działanie, dochodzi w nim do niewielkich uszkodzeń. Początkowo mogą one...
Już teraz zabezpiecz lakier przed zimą
V Zima to bardzo ciężki okres dla naszego samochodu. Lakier narażony jest na śnieg, mróz, błoto czy sól, które niestety będą niszczyć powierzchnię. Często brakuje także warunków, w których można byłoby zadbać o lakier. Warto takie zabezpieczenie wykonać już jesienią. Na...
Ochrona lakieru latem
V Jeśli lakier ma prezentować się na samochodzie doskonale trzeba będzie o niego należycie dbać. Co więc można zrobić, by zminimalizować negatywne działanie promieni słonecznych czy innych czynników? Lśniący lakier cieszy oko Każdy kierowca będzie dbał o swój samochód w...