Polerowanie mechaniczne auta – jak robić to poprawnie? Część druga
Gdy urządzenie mamy już wybrane, należy zaopatrzyć się w odpowiednie pady polerskie oraz pasty. Znaczenie tych drugich jest wyjątkowe ponieważ dostępne są zarówno te lekko, jak i mocno ścieralne. Pierwszy raz lepiej postawić na pasty charakteryzujące się mniejszą ścieralnością. Dokładnie taką samą klasyfikację mają pady. W ich przypadku stopień ścieralności ma także bardzo duże znaczenie. Pady mogą być również dobierane do konkretnego zadania. Początkowo warto kupić kilka z nich. Wówczas można samodzielnie sprawdzić, który z nich lepiej nam odpowiada i co każdy z nich jest w stanie zrobić. W przypadku polerek orbitalnych używanie padów wełnianych jest niezalecane.
Jeżeli mówimy o pastach, to najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na początku na te lekko ścierne. Obecnie w sprzedaży znaleźć można mnóstwo różnego rodzaju past. Każdy ma więc szansę znaleźć taką, która idealnie pasuje do jego indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań.
Jeśli pierwsze polerowanie mamy już za sobą i pierwszy kontakt z polerką postrzegamy jako udany, możemy następnym razem postawić na pastę charakteryzującą się większą agresywnością.
Pady i pasty – odpowiednio dobrane są kluczem do sukcesu
Zanim przystąpimy do polerowania samochodu musimy pamiętać o tym, aby dokładnie go umyć, a następnie osuszyć. Karoserię warto również przetrzeć specjalną glinką, która skutecznie usuwa nawet drobne zanieczyszczenia. Trzeba bowiem pamiętać, że podczas późniejszej pracy z polerką mogą one okazać się naprawdę kłopotliwe.
Warto także zadbać o zabezpieczenie elementów chromowanych, plastikowych oraz wykonanych z gumy uszczelek. Dlaczego? Usunięcie z nich zaschniętej pasty jest bardzo trudne. Wystawienie jej na działanie polerki może również zakończyć się ich zniszczeniem.
Dobrym rozwiązaniem jest robienie pierwszych prób w miejscach, które są mało widoczne i niewielkimi obszarami kierować się do przodu. Polerowanie automatyczne daje w wielu wypadkach fantastyczny efekt, ale zawsze powinno być wykonywane z niezwykłą dokładnością oraz cierpliwością. Po polerce lakier zawsze powinien być zabezpieczony warstwą wosku.
VElektroniczne kluczyki samochodowe, zwane także pilotami, są przydatne do sterowania drzwiami, bagażnikiem i alarmem, a nawet do zdalnego uruchamiania samochodu na odległość. Jak każde inne urządzenie elektroniczne, breloki te mogą po pewnym czasie działać nieprawidłowo, zazwyczaj z...
VPowodów, dla których chcesz przechowywać swój samochód przez dłuższy czas, może być wiele, ale najczęstszym z nich jest prawdopodobnie przechowywanie klasycznych samochodów w zimie. Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś, aby się stało, jest znalezienie uszkodzeń na samochodzie, gdy...
VOd samochodów marki Honda po ciężarówki GMC, układy kierownicze z 4 kołami skrętnymi są oferowane w samochodach osobowych, ciężarowych i SUV-ach na całym świecie. Układ kierowniczy wszystkich kół nie jest czymś nowym, ale w ostatnich latach wydaje się być coraz bardziej popularny...